Przebieg 137kkm, rozrząd robiony przy 90kkm, jest wyciek z rozrządu, prawdopodobnie poszedł simering, wymieniać sam simering czy kpl rozrząd?
Ocatavia odpala ale od razu gaśnie POMOCY
Zwiń
X
-
Ocatavia odpala ale od razu gaśnie POMOCY
Witam,
silnik BXE 1,9D 105KMoctavia II.
Wczoraj tankowałem paliwo ON dojechałem na parking i dzisiaj wsiadam a on odpala ale od razu gaśnie czyli nie pracuje nawet 2s. i tak w kółko można. Nie wiem co jest bo nawet nie wiem gdzie tam zbiorniczek z wahą jest. Dziwne jest to że nie palą się kontrolki od silnika i od świec żarowych i pewnie coś jeszcze ale nie pamiętam co powinno. Natomiast świecą się po prawej pod klimatronikiem ASR i AIRBAG. Może to coś z elektryką a nie paliwo lub pompa paliwa. Bezpieczników nie sprawdzałem bo czasu nie miałem.
-
-
Może i alarm świci się kontrolka kluczyka chyba i kontrolka kierownicy na czerwono. Ogólnie to coś pewnie przez tą mgłę i wilgoć.
[ Dodano: Pią 14 Sty, 11 19:05 ]
To nie immo bo zaświeca się i gaśnie a w książce napisane jest jeśli nie zgaśnie lub miga to problem a więc to nie to bo nie powinien odpalić a odpala ale gaśnie. Mam niski poziom oleju ale komputer nie wyświetla informacji żadnych i nic. Filtr paliwa zdjąłem ale nic nie pomogło filtr czyściutki bo cały przegląd z rozrządem skoda robiła 10k temu. Coś z elektryką musi być bo jak zapale i zgasze i nie wyjmę kluczyka to włącza się wentylator ale po co? Pompa paliwa z tyłu po przekręceniu kluczyka słychać że pompuje.
[ Dodano: Pią 14 Sty, 11 22:20 ]
Witam,
Alarm na 100% nie. Kolega Marcin z forum właśnie był i podpiął kompa i nic brak komunikacji. Wspominał o gatewayu że to trzeba sprawdzić bo nie można się połączyć z kompem. No i teraz moje pytanie jak się do tego dostać czy łatwo czy nie bo mam możliwość podpięcia od innej skody ale trochę jestem niepewny aby tamten moduł się nie uszkodził jak włoże albo aby nic się nie poprzestawiało w samochodzie kolegi.
[ Dodano: Pią 14 Sty, 11 22:25 ]
Aha zapomniałem dodać że jak odpalę i zgaśnie to za 30s zaczyna chodzić wentylator i mruga ikonka hamulca ręcznego i 3 głośne piknięcia są i wentylator chodzi na maksa.
Komentarz
-
-
Włąsnie wróciłem do domu, generalnie tak jak maciacho, napisał VAG w ogóle nie chce się połączyć z Gatewayem. Immo gaśnie, natomiast świecą się wszystkie kontrolki, które powinny normalnie gasnąc po jakimś czasie, czyli airbagi, abs, esp, wspomagania kierownicy, po jakimś czasie odpaka się wentylator silnika i słychać dźwięk jak przy utraconej adaptacji G85.
Na moje oko padł gateway lub jest zwarcie gdzieś na magistrali CAN.
W sumie nie wiem od czego można by zacząć. W serwisie pewnie mogliby samego gatewaya podpiąć pod VASa i sprawdzić czy działa wyjęty z samochodu. Inna sprawa, czy będą chcieli.
Mogę uruchomić swoje kontakty w VW na Pabianickiej, ale jutro (to są takie kontakty typu koega kolegi, ale zawsze można by się coś dowiedzieć i może by po robocie coś wymyślił).
Jakbyś kupił jakiegoś gatewaya to można by go wymienić i zobaczyć, w sumie ryzykujesz 140 PLN, więc tragdeii nie ma. Roboty może na 20 minut, więc musiałbyś zdecydować co chcesz zrobić.
Niech mnie ktoś poprawi ale przed FL gateway siedzi gdzieś pod kierownicą...Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
No z tego co wiem to aku mam mniej więcej do wymiany bo od nowości jest i przy mrozach ściskało go ale odpalał no ma prawie 5 latek. Teraz sobie przypomniałem że jak jechałem z wigilii i słuchałem radia to nagle miałem strzał w głośnikach i radio się wyłączyło oraz chyba klimatronik na bank jakieś zwarcie było tylko wtedy nie było żadnych objawów.
Komentarz
-
-
Wyczytałem z serwisówki że gateway jest nad pedałem hamulca a więc wyjme go dzisiaj i zobaczymy może są widoczne jakieś zwarcia jeśli da się to rozmontować ale pewnie nic to nie da ale kupie na allegro i zobaczymy w tygodniu.
[ Dodano: Sob 15 Sty, 11 12:14 ]
No i akumulator mi padł i nawet na kablach nie chciał zagadać tylko musiałem przełożyć i dopiero wtedy zagadał ale lipa to samo. Odłączyłem gatewaya i poszukam na allegro to może wtedy da się kompa podłączyć. Rozebrałem gatewaya ale wygląda jak nowy a więc nie ma żadnych zimnych lutów czy przepaleń a więc zostaje podłączenie nowego.
[ Dodano: Sob 15 Sty, 11 12:39 ]
Czy jakbym podmienił gatewaya o tych samych parametrach z takiego samego auta wersja elegance to przed odpalenie też trzeba kodować? Chodzi o samo sprawdzenie tego gatewaya czy to żeczywiście problem z nim że będzie tak samo się zachowywać bo mam możliwość przełożenia. Mój to 1K0 907 530H.
Komentarz
-
-
1. jako że diesel to wątpie że wacha
2. masz jakieś alarmy ??
3. nie upadł ci kluczyk nie zalałeś go czymś ?? ( weź drugi z zestawu sprawdz )
4. akumulator czesta sprawa
5. przegląd ?? kiedy pompy masz ok sprawdzone ?? on wogóle kręci ?? czy martwy jak szpadel ??
6. NIE SPINAJ NIC NA KRÓTKO jak ci doradzi ktoś mądry...
7. świece żarowe ok ??
8. samochód zadbany ?? jak nie to do garażu na dobę niech się ociepli... i "wyschnie" przywra skod to że są mało odporne na termiczne sprawy a aura nie jest sprzyjającaSkoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaz grubej rury: objawy podobne do tych kiedy padnie sterownik silnika - komp w podszybiu, kolejna rzecz do sprawdzenia
tylko czemu VAG się nie łączy?przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Re: Ocatavia odpala ale od razu gaśnie POMOCY
Zamieszczone przez maciachoWitam,
silnik BXE 1,9D 105KMoctavia II.
Wczoraj tankowałem paliwo ON dojechałem na parking i dzisiaj wsiadam a on odpala ale od razu gaśnie czyli nie pracuje nawet 2s. i tak w kółko można. Nie wiem co jest bo nawet nie wiem gdzie tam zbiorniczek z wahą jest. Dziwne jest to że nie palą się kontrolki od silnika i od świec żarowych i pewnie coś jeszcze ale nie pamiętam co powinno. Natomiast świecą się po prawej pod klimatronikiem ASR i AIRBAG. Może to coś z elektryką a nie paliwo lub pompa paliwa. Bezpieczników nie sprawdzałem bo czasu nie miałem.
4 dni w serwisie walczyli
okazalo sie ze padł licznik, zawilgocony był (fakt auto stało na mrozie/odwilży z tydzien nie odpalane) wyjeli licznik osuszyli włozyli i wszytsko wrocilo do normy koszt ok 180zł
ale... zasugerowali wymiane licznika na nowy...
mam znajomego mial podobny przypadek ... też jakis opornik wilgogtny i takie same objawy byłyOctavia FWD 370KM/460Nm + NX
ET 14,607 - Bemowo 2011
ET 13,482 - Ryki 2012
ET 13,014 - Ełk 2013
ET 12,939 - Ryki 2015
0-200km/h - 13,2s
2 v-ce Mistrz Polski FWD TURBO PROFI 2015 1/4Mili
Komentarz
-
-
Właśnie samochód stał ze 4 dni a wilgoć straszna była bo mgła przez parę dni i pewnie to przyczyna chociaż nie daje głowy. Sprawdziłem kostkę ale niedokładnie bo nie mogę jej wyjąć z tego plastiku pod kierownicą ale na 2 kablach było 8V ale aku mi siadł ale coś jest a więc nie wiem dlaczego się nie połączył. Może trzeba było zresetować go przez odłączenie klem i teraz działa ale nie mam kabla. To też jest dziwne bo dopiero po odłączeniu klem komputer wyświetla informację że engine stop low oil presure i 3 piknięcia oznaczają że trzeba niezwłocznie dolać oleju tak jest w książce obsługi a więc i może kabel teraz zadziała i oczywiście mało oleju było na najniższym poziomie ale dolałem i nadal wyświetla.
[ Dodano: Nie 16 Sty, 11 17:20 ]
Skontaktował się ze mną jeden gościu z forum i mówił że to na 1000% immo i trzeba go zresetować czy jakoś tam i trzeba wyciągnąć eeprom i zczytać i wysłać a on to zrobi ale nie wiem o co chodzi.
Komentarz
-
-
immo to raczej nie bedzie...
wyjmij licznik , wysusz z 1 dzien, doładuj aku, włoż i powinno banglac
a jak nie to bardziej dokładnie przejrzeć środek licznika...Octavia FWD 370KM/460Nm + NX
ET 14,607 - Bemowo 2011
ET 13,482 - Ryki 2012
ET 13,014 - Ełk 2013
ET 12,939 - Ryki 2015
0-200km/h - 13,2s
2 v-ce Mistrz Polski FWD TURBO PROFI 2015 1/4Mili
Komentarz
-
Komentarz